poniedziałek, 26 października 2015

Testy - genetyka

Test - pobierz

Wykonywanie zadań genetycznych - pobierz

piątek, 16 października 2015

Test próbny klasa II

Test próbny klasa II - pobierz

Zagadnienia na genatykę

Animacje i grafiki:

cechy sprzężone z płcią - zobacz

daltonizm - zobacz grupy krwi człowieka - zobacz

zaburzenia liczby chromosomów płci - zobacz

niedziela, 11 października 2015

Jak widzą daltoniści



środa, 7 października 2015

Test próbny - klasa I

Test - skóra - pobierz

Test - układ ruchu - pobierz

wtorek, 6 października 2015

Konkurs ECOGATOR

Konkurs ECOGATOR




Masz smartforna - to konkurs dla Ciebie.
http://www.ecogator.fewe.pl/aplikacja-mobilna/konkurs-ecogator/

Konkurs SMART

Konkurs SMART
Konkurs plastyczny
Jesteś uczniem SMART? Wiesz, jak można wykorzystywać tablety, smartfony i internet na tysiąc mądrych sposobów: do nauki, rozwoju, zabawy? Pokaż to na rysunku zrobionym w programie graficznym lub fotografii!
http://www.smart.itwedukacji.pl/zasady/konkurs-plastyczny/

 KONKURS FILMOWY DLA UCZNIÓW I NAUCZYCIELI

Wystarczy SMART grupa – od jednego do czterech uczniów oraz nauczyciel, kamera i dobry pomysł na to, jak mądrze wykorzystywać tablety, smartfony i internet! Nagrajcie filmik, w który pokażecie i opowiecie o tym, jak na co dzień, w szkole i po lekcjach korzystacie z internetu i smartfonów. Ogranicza Was tylko wyobraźnia!
http://www.smart.itwedukacji.pl/zasady/konkurs-filmowy/

na prace czekam do 5 listopada

Wojewódzki Konkurs Biologiczny

Wymagania w zakresie treści nauczania na poszczególnych etapach:


ETAP I (SZKOLNY)

1.    Pierwiastki i związki chemiczne budujące organizmy.
2.    Pozyskiwanie i wykorzystywanie energii na przykładzie procesu fotosyntezy, oddychania tlenowego i beztlenowego. Wpływ czynników zewnętrznych i wewnętrznych na przebieg fotosyntezy.
3.    Budowa, funkcjonowanie i rozróżnianie komórek: roślinnej, zwierzęcej, bakteryjnej oraz grzybowej. Budowa i rola struktur komórkowych.
4.    Wirusy jako bezkomórkowe formy życia.
5.    Tkanki roślinne i zwierzęce.
6.    Systematyka – zasady klasyfikacji, przegląd różnorodności organizmów oraz ich znaczenie. Rozpoznawanie rodzajów rodzimych drzew i krzewów na podstawie ilustracji i ich cech charakterystycznych. Budowa i czynności życiowe grup zwierząt wymienionych w podstawie programowej dla III etapu edukacyjnego.
7.    Budowa i funkcjonowanie organizmu roślinnego na przykładzie rośliny okrytozalążkowej. Porównanie roślin jednoliściennych i dwuliściennych. Mechanizm podwójnego zapłodnienia. Wzrost i rozwój roślin. Ruchy roślin. Regulatory wzrostu i rozwoju roślin.

załącznik z regulaminu - plik

czwartek, 1 października 2015