III-ci Powiatowy Konkurs Ekologiczny dla uczniów szkół podstawowych i gimnazjów
Temat konkursu: Drzewa i lasy – dobro nasze i przyszłych pokoleń
Organizatorzy konkursu: Społeczna Inicjatywa Ekologiczna „EKO-STARCZA Gimnazjum im. Adama Mickiewicza w Starczy Patronat: Starosta Powiatu Częstochowskiego
Patronat medialny: Tygodnik Regionalny 7dni
REGULAMIN KONKURSU
Misją konkursu jest propagowanie/promowanie wśród młodzieży szkolnej postaw i zachowań nacechowanych troską o stan środowiska naturalnego w tym głównie drzew i lasów.
Celami konkursu są:
- podniesienie świadomości ekologicznej młodzieży szkolnej,
- rozwijanie i pogłębianie zainteresowań ekologicznych młodzieży oraz inspirowanie jej do działań na rzecz ochrony środowiska naturalnego – w tym głównie drzew i lasów,
- poszerzenie wiedzy z zakresu skutków różnorodnych działań człowieka ingerujących w środowisko naturalne w tym głownie skutków zaśmiecania lasów oraz wycinania lasów i drzew bez wyraźnej potrzeby,
- zachęcanie młodzieży do samokształcenia i przyjmowania postaw obywatelskich dla dobra społeczności lokalnych,
Zadania dla uczestników konkursu obejmują:
- poznanie i opisanie piękna drzew i lasów ale także stwierdzonych przykładów niszczenia, zaśmiecania oraz nieuzasadnionej wycinki,
- rozpoznanie i opisanie ciekawych drzew, obszarów leśnych, zasygnalizowanie lokalnych problemów związanych z ochroną drzew i lasów
- przedstawienie konkretnych propozycji w zakresie zwiększenia lesistości i korzyści jakie może to przynieść przyszłym pokoleniom lub wnioskowanie o objęcie ochroną konkretnych okazów drzew lub obszarów leśnych wraz z uzasadnieniem,
Typy i formy prac konkursowych:
- wypracowania pisemne, artykuły, reportaże lub fotoreportaże, plakaty, prezentacje multimedialne,
- format: dla prac opisowych i reportaży - maksymalnie 6 stron tekstu.A4, dla plakatów maksymalnie 1 str. A3 (złożona w pół) dla prezentacji płyta CD
PRACE MOŻNA SKŁADAĆ DO NAUCZYCIELA BIOLOGII DO 22 KWIETNIA
wtorek, 11 marca 2008
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz