Projekt edukacyjny dotyczący kompostowania. Zadania można wykonywać do 5 czerwca włącznie indywidualnie lub w grupach 2-3 osobowych. Aby nie było sytuacji, że jedno zadanie wykonuje za dużo grup proszę o informację kto z kim będzie wykonywać zadania 1-8. Praca jest oceniania. Proszę o kontakt za pośrednictwem dziennika Librus.
Zadania z zakresu działań praktycznych (lokalne):
- Założenie
szkolnego/domowego kompostownika – dwie osoby
- Uczniowie
uczą się, co można kompostować, jak prawidłowo prowadzić kompostownik i
monitorują jego działanie. Opracowanie planu na założenie szkolnego/domowego
kompostownika, wybranie miejsca.
- Analiza
bioodpadów z klas/szkół – dwie osoby na klasę
- Uczniowie
mogą codziennie/tygodniowo analizować odpady organiczne z klas szkolnych
(np. resztki z drugiego śniadania, odpadki powstające przy przygotowaniu
posiłków w szkolnej kuchni). Zbieranie informacji wśród kolegów,
koleżanek, pań w kuchni szkolnej.
- Przygotowanie
naturalnego nawozu i wykorzystanie go w ogródku szkolnym, domowym
- Końcowy
etap: określenie wykorzystania gotowego kompostu do użyźniania gleby pod
uprawy warzyw/kwiatów.
🌍 Zadania z zakresu edukacji
globalnej:
- Porównanie
praktyk kompostowania na świecie – 2 osoby
- Uczniowie
poznają, jak kompostuje się odpady np. w Indiach, Japonii, Niemczech,
krajach afrykańskich.
- Można
zrobić mapę świata z informacjami i zdjęciami. Plakat.
- Analiza
skutków globalnych nadprodukcji odpadów organicznych – 2 osoby
- Dlaczego
gnicie odpadów na wysypiskach szkodzi klimatowi? (emisje metanu, zmiany
klimatu).
- Można
przygotować referat, prezentację.
- Stworzenie
kampanii informacyjnej w szkole i społeczności lokalnej – 2 osoby
- Plakaty,
ulotki, prezentacje lub wystawa na temat "Dlaczego warto
kompostować?", także w kontekście globalnym.
📚 Zadania z zakresu badawczo-edukacyjnego:
- Wywiady
z lokalnymi mieszkańcami/rolnikami – 2 osoby i indywidualnie
- Jak
kiedyś radzono sobie z bioodpadami? Czy stosują kompost? Jakie są lokalne
tradycje?
- Można
przygotować film, artykuł.
- Stworzenie
poradnika o kompostowaniu dla rodzin uczniów – 3 osoby
- Wersja
papierowa lub online, z prostymi instrukcjami i grafikami.
✨ Bonus: Połączenie z innymi
przedmiotami - indywidualnie
- Plastyka:
plakaty, modele kompostownika z materiałów z recyklingu.
- Język
polski: pisanie artykułów, instrukcji, opowiadań o "przygodach
bioodpadka".
- Biologia:
obserwacja procesów rozkładu, roli dżdżownic.
- Informatyka:
wykonanie w genially quizu o kompostowaniu
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz